Aubert & Mathieu - Terroir Minervois La Livinière Milo - 0.75L - 2021
Vul uw e-mailadres in en ontvang een bericht zodra dit product weer leverbaar is.
![Levering binnen 2-3 werkdagen](https://www.bovino.be/userdata/instellingen/johgeyq7zpTBypA_opvooraad.jpg)
- Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis*
- Meer dan 10.000 kwaliteitswijnen
- Gratis verzending vanaf €100,-
- 45 dagen proefgarantie
- Klanten geven Bovino een 9.5/10 met meer dan 3.089 beoordelingen Kiyoh
- Wijn van gerenommeerde wijnhuizen
- Bestellen vanaf 1 fles
Meer informatie over de Aubert & Mathieu - Terroir Minervois La Livinière Milo
Jean-Charles Mathieu had een financiële carrière in Parijs en Anthony Aubert had was succesvol in de wijnmarketing in de VS en Thailand. Twee jonge mannen die elkaar kenden van de middelbare school in Carcassonne, het hart van de wijnbouw in de Languedoc. Ondanks hun succesvolle start in het bedrijfsleven kroop het bloed toch waar het niet gaan kan. In september 2018 vonden zij elkaar hierin en besloten een wijnhandelaarsavontuur aan te gaan. Eerst stelden zij voor zichzelf een aantal uitgangspunten op waaraan hun wijnen zouden moeten voldoen. Kernwoorden hierbij waren frisheid, balans en complexiteit. Daarna gingen zij op zoek naar een aantal wijnboeren waarin zij het vertrouwen hadden dat ze wijnen konden maken die aan hun uitgangspunten zouden voldoen.
Geur & smaak
Deze van de “angry young men” Aubert & Matthieu is helemaal gemaakt naar de wensen van de hedendaagse wijnliefhebber: Modern, verteerbaar en elegant en ook biologisch. In de neus domineren jamachtig rood fruit, chocolade en zoete kruiden. Groots, pittige structuur en heel veel smaak. Anijs, inktzwart fruit en menthol, vuursteen. Geurige lavendel en hoge tonen van kruiden en bloemen.
Serveersuggestie
Toch wel een wijn om bij te eten. Lokaal met een stevige cassoulet . Ach, boerenkool met een goede rookworst van uw topslager, dat is toch ook lokaal?
Weetje
Vanaf dat moment konden zij aan de gang als negociant-elevateurs en was Aubert & Mathieu geboren. Omdat ze een heel heldere visie hebben over de wijnen die zij op de markt willen brengen en veel aandacht besteden aan de verpakking vielen zij al heel snel op. Het creatieve stel kreeg zo o.a. de Best Design prijs voor hun labels in het prestigieuze tijdschrift Harpers Wine & Spirits.